Maddes Bokhylla

Bokvinst!

Publicerad 2016-07-01 22:58:00 i Allmänt,

Förre veckan vann jag en bok tävling hos Barnens Bokklubb på Facebook! Jag vann boken ¨Monstret i natten¨ som har skapats av författaren Mats Strandberg och illustratören Sofia Falkenhem och förlaget som gett ut boken är Rabén & Sjögren. Det är en jätte söt bok i en ny magisk serie för 6-9 åringar, jag själv som är 23 år gammal tycker själv att den var riktigt fin bok med fina bilder i, ska självklart läsa boken och recensera för er sen om vad jag tycker om boken!
 
 
Den var också signerad så det var kul! Kolla vilka söta figurer de har målat också!
 
 
Handling:
 
¨Jag blev ett monster på min nionde födelsedag. Fast jag förstod det inte just då.
 
Dagen då Frank fyller nio år så händer något som förändrar hans liv. Grannens lilla fluffiga hund Uffe blir så uppspelt att han råkar bita Frank i fingret, och snart börjar Frank drömma mystiska drömmar. I drömmen är han täckt av lurvig päls och springer i skogen på fyra ben. Det enda han vill är att bli gosad med. Men varför blir alla så rädda?¨
 
Mitt första tanke är att boken verkar vara spännande just för barn i åldrarna 6-9 år när jag läser handlingen, böcker som är spännande går alltid hem hos alla barn så jag tror den här boken kommer bli riktigt populär! Sen är författaren Mats Strandberg riktig bra på att skriva så många kommer säkert vilja läsa den här boken och självklart bilderna som Sofia Falkenhem har målat är sjukt imponerade!
 
 
Återkommer med recension så snart som möjligt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela