Maddes Bokhylla

¨Du, bara¨ av Anna Ahlund

Publicerad 2016-07-09 14:11:40 i Allmänt,


Titel: Du, bara
Författare: Anna Ahlund
Sidor: 340
Utgivningsår: 2016
 
Spoilers kan förekomma!
 
Handling:
 
"Frank, det här är min lillebror John."

Han tittar upp och ser på mig.

Jag håller andan.

Hans ögon är elektriska. Svarta som ett natthav där blixten slagit ner. Utan att släppa mig med blicken reser han sig upp, ler och sträcker fram handen. Jag tar två steg fram och fångar den. Hans handflata är sval.

"Hej John."
 
Mina kommentarer och tankar:
Jag älskar den här boken! Jag har hört mycket bra och positiva saker om boken så jag blev super glad när min vän hade en extra bok som jag kunde få av henne! När jag väl läste handlingen på baksidan så sägs det inte mycket om vad som händer i boken utan en del av boken där John träffar Frank för först gången. Men när jag började läsa boken så blev jag helt kär, jag älskade karaktärerna i boken speciellt Elli (kanske för jag har samma humor som henne?) men även John.
 
Boken handlar ju om huvudkaraktären John som har sommarlov och väntar spänt på en antagningsbrev till en fotbollsskola och under tiden så försöker han spendera sommarlovet med sin bästis Elli och sin syster Caroline. Han och hans syster Caroline har hela huset för sig själv medan deras föräldrar är iväg och Caroline börjar berätta för John att hon har träffat en kille som heter Frank som hon är väldigt intresserad av. Så hon bjuder med Frank hem och vid första mötet mellan John och Frank så uppstår det en gnista mellan de två, vilket John inte inser förens han börjar umgås mer och mer med Frank. Känslor utvecklas och komplikationer uppstår. Man får följa utvecklingen mellan John och Frank kärlek till varandra men även relationerna han har med sin bästis Elli och syster Caroline.
 
Jag är däremot tveksam när det gäller Frank, jag förstår att han har haft jobbiga minnen med sin ex, men att hålla på att skicka hem John eller avbryta förhållandet när det blev för jobbigt var lite löjligt. Jag hoppas inte han fortsatte så efter slutet av boken? Jag hoppas verkligen att han förbättrade sig och går all in i förhållandet med John, för John fick stå ut med en hel del från Frank. Men som alla säger: Kärlek övervinner allt.
 
Jag måste säga att Anna har nailed it! Boken var lätt att komma in i handlingen och man kunde verkligen inte lägga ner boken utan man var tvungen att fortsätta läsa! Boken har så mycket kärlek och drama vilket gjorde att boken var så svår att sluta läsa. Jag är också positiv att man har publicerat en bok om två av samma kön som är kära i varandra, det behövs flera såna böcker då alla har rätt att älska vem man vill oavsett kön och fler behöver inse det! 
 
Betyg: 5 av 5 poäng
 
Boken finns på: Adlibris, Bokus och Cdon

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela