Maddes Bokhylla

Mellody Looh - Födelsemärket av Gabriella P. Kjeilen

Publicerad 2016-07-02 12:05:52 i Allmänt,

 
¨Vad gör du om du en dag får lära dig att du inte är den du trodde... Och den du egentligen är kanske inte är den du vill vara?
 
Märket på Erikas hals har alltid fått henne att känna sig annorlunda. När hon får veta att jorden inte är hennes hem och återvänder till planeten Lavida, en planet befolkad av varelser hon bara trott fanns i sagorna, hoppas hon på att äntligen få passa in.
Men trots att hon har formskiftarnas märke verkar det inte vara det hon är. Krafterna hon bär inom sig är allt för mörka. Dessutom dras hon till en av de förvisade vampyrerna.
Hon kastas in mitt i en uråldrig strid mellan on och gott där det är svårt att skilja vän från fiende, med ett öde som väger tungt på hennes axlar. De vill att hon väljer sida. Ett val som visar vara svårare än hon trott¨
                 
 
När jag fick boken så var jag osäker på om den skulle vara bra, men jag blev förvånad, den var faktiskt bra! Boken är verkligen i min smak, fantasy fylld med en massa varelser som häxor, trollkarlar, feer, formskiftare, vampyrer och mycket fler. Jag gillade att det var mycket action, konflikter och drama i boken, det enda nackdelen som jag tyckte var att blev för mycket på en gång och allting gick fort i berättelsen. Men samtidigt tycker jag att det är tråkigt om en bok inte har tillräckligt med action i, så jag både gillade det och inte gillade det.
 
Jag gillade verkligen att läsa från Roses och Tritorns sida i boken, man fick veta mycket mer från deras sida när det gällde Mellodys förflutna. Jag gillade att läsa Roses sida, hon var tuff och kaxig vilket gjorde berättelsen ännu mer spännande. Däremot gillade jag inte Tritorn, han var dryg och jobbig hela tiden och jag förstår inte varför Mellody blir attraherad av honom? Jag hoppas att det är bara på grund av bandet de har till varandra och att Mellody går vidare med en ny kille som är mycket snällare och roligare, fingers crossed!
 
Jag hoppas också att Rose utvecklar känslor för Leo och att de blir tillsammans, hon fick ju verkligen fjärilar i magen när hon såg honom, jag hoppas inte att De Gamla rådet på mörka sidan dödar Leo... Rose behöver bli lycklig för en gångs skull!
 
Hela boken var fylld med action, kärlek, ilska o.s.v. Det var mycket känslor och jag gillade speciellt dramat som uppstod när Mellody får reda på att Blade är hennes pappa och inte kungen som man trodde i början. Men är dock besviken att Blade inte verkar tänka på Mellodys bästa, jag trodde verkligen att brydde sig om henne. Då boken slutade där det vart spännande så vet jag att jag måste läsa nästa bok så snart som möjligt för att ta reda på vad som händer sen! Spännande!
 
Jag ger betyget 4 av 5 för boken
 
 
Stort tack till Seraf förlag för att jag fick recensera boken!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela