Maddes Bokhylla

Bokmässan 2016

Publicerad 2016-11-01 08:15:09 i Allmänt,

Den här bokmässan var min första bokmässa! Jag har bara bloggat i några månader och jag var bara tvungen att åka till Göteborg och besöka mässan och kolla efter nya böcker att läsa samt gå på bokbloggsträffar! Jag åkte tidigt till Göteborg för att delta en bokbloggar fika med Hoi Förlag!
 
 
Där fick man lyssna på två olika författare, Karl Almén Burman och Jeanette Palm, som har skrivit böckerna ¨Kaufmanns utvalda¨ och ¨Det enda som betyder något¨. Det blev en rolig intervju med många skratt och roliga berättelser när de blev intervjuade av Niclas Christoffer.
Det bjöds även på fika och goodiebags vilket var trevligt!
 
 
Det blev en hel del goodiebags och roliga saker som man fick på mässan, det blev tungt efter ett tag så man stack till hotellet och laddade upp för en ny dag på mässan.
 
 
Dan efter så stack jag till bokmässan med mamma. Passade på att besöka Calidris förlag där jag träffade författarna Kristina Emanuelsson som har skrivit boken ¨Viskskrik¨ och Petra Sandberg Holstensson som har skrivit boken ¨På andra sidan växer gräset¨. Riktigt trevliga författare!

 
Sen gick vi vidare för att lyssna på när författaren Julie Kagawa blev intervjuad och signerade böcker! Passade på att få mina böcker ¨Drakarna¨ och ¨Rebellerna¨ signerade! Hon var så snäll och rolig som det syns på bilden haha!
 
 
Senare på dan gick jag och mamma vidare till Kulturkollot som hade mingel där de bjöd in bokbloggare, författare och förläggare. Riktigt stor skara som kom, träffade på min vän som driver bloggen https://sizzensblogg.wordpress.com/ där också! Det bjöds på bubbel och lite snacks och så klart en massa böcker! 
 
 
Vi fick stora goodiebags på kulturkollots mingel, mamma fick också en så det var jätte gulligt av de! Böckerna som man fick skulle passa in temat för mingeln, vilket var feelgood! 
 
Det var en riktigt bra bokmässa den här året! Visserligen var det första gången jag var där så jag hann inte med allting så det var trist! Nästa år ska jag planera mer och bättre så jag är mer förberedd nästa år! Det var sjukt mycket folk på mässan dock, höll på dö av värmen haha! Men det var inte kaotiskt som tur va, då skulle jag aldrig palla vara där en hel dag haha!
 
Men jag hade trevligt ändå och är glad att jag träffade författarna som jag ville träffa och skaffade böckerna jag ville ha. Jag har träffat många nya människor och haft en riktigt trevlig helg på bokmässan. Jag ser väldigt fram emot nästa år och hoppas på att det blir ännu bättre! 
 
Var ni på bokmässan i år? Vad tyckte ni? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela