Maddes Bokhylla

Bokträff på Natur och kultur 19 maj

Publicerad 2017-06-05 11:44:06 i Allmänt,

Efter jobbet träffade jag upp mina kompisar inom bokbloggare för att tillsammans åka till bokträffen på Natur och kultur som organiserades av Opal förlag, Berghs förlag, B. Whalströms förlag, Semic förlag och så klart Natur och kultur. Det bjöds på rosévin och snacks, blev mingel med förläggarna och även författarna som kom dit för att berätta om deras böcker som vi hade fått i brevlådan för att recensera. Författarna som kom till bokträffen var Madeleine Bäck, Charlotte Cederlund, Lena Ollmark och Johanna Strömqvist. Tyvärr kunde inte Elisabeth Östnäs komma så det var tråkigt.


Några av böckerna: ¨Korpgudinnan¨ av Elisabeth Östnäs, sista och tredje delen i hennes bok serie ¨Sagan om Turid¨, ¨Jorden vaknar¨ av Madeleine Bäck som är andra boken i hennes bokserie och så ¨Monstrens rike¨ av Johanna Strömqvist som är den första och andra boken i hennes bok serie.

Det bjöds på rosévin och lite snacks och det blev lite mingel innan bok snacket skulle börja.

Lena Ollmark, Johanna Strömqvist, Charlotte Cederlund och Madeleine Bäck.

Det var intressant och lyssna på hur de kom på deras bokideér och hur de gjorde sina research för deras böcker samt varför de började skriva. Det bjöds på många skratt och roliga historier. Efter en lång samtal så blev det mingel igen med småprat med alla författare och det blev även signeringar. Tyvärr kunde inte jag stanna kvar på det då jag skulle vidare på en födelsedagsmiddag så hann inte få mina böcker signerade så det var lite tråkigt. Men det kommer fler tillfällen! Men fick en goodiebag hem som ni kan se nedan, blir spännande att få börja läsa böckerna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela