Maddes Bokhylla

¨Hemligheter små¨ av Christina Schiller

Publicerad 2017-05-06 12:17:17 i Allmänt,

Titel: Hemligheter små
Författare: Christina Schiller
Förlag: Förlaget Harlequin
Sidor: 384 sidor
Utgivning: 2017
 
Spoilers kan förekomma! 
 
Handling
 
Tiden har stått stilla i den värmländska småstaden Forsberga. Men för Alexandra är ingenting sig likt.

För tio år sedan lämnade Alexandra sin hemstad. När hennes mamma blir sjuk tvingas hon återvända till barndomsvännen Daniel, till blomsteraffären hon älskade men också till de smärtsamma minnen hon flytt från.

Mötet med det förflutna rör upp starka känslor och dessutom visar det sig svårare att bevara gamla hemligheter än hon trott ...
 
Recension
 
När jag blev kontaktad av Christina för att recensera hennes debutbok så blev jag väldigt nyfiken på hennes bok så tackade ja. Så när jag började läsa boken så fastnade jag redan på första sidan som genast började intressant och spännande, vad kommer hända härnäst? Det var frågor och hemligheter som dök upp ju längre in i berättelsen som man ville få svar på, en bladvändare med andra ord. Var så beroende och ville så gärna veta om hemligheterna Alexandra hade gömt från Daniel och varför Daniels föräldrar var arga på Alexandra?   
 
Att få följa både Daniels och Alexandras synvinklar i berättelsen gav en större förståelse och bättre upplevelse från deras sidor. Vart speciellt intressant att följa Alexandras sida då hon hade genomgått en stor förlust och stått ut med en hel del smärta som gjorde det otroligt jobbigt och sorgligt att läsa om. Men det positiva var att få se henne växa och komma över sorgen genom att börja umgås med Daniel, det var så himla fint och rörande. Speciellt att få läsa om hur Daniel kämpade för att försöka tygla sina känslor för Alexandra men kunde inte låta bli att visa omtanke och kärlek till henne, det bjöds många leenden och skratt som gjorde mig road av att han var så kär i Alexandra och kunde verkligen inte låta bli henne. 
 
Förutom det romantiska delen så var det även en hel del drama från Daniels föräldrar som verkligen hatade Alexandra på grund av deras andra son Adams död för tio år sen, men var det Alexandras fel? Sen kom det även mystiska hatbrev till henne, kom det från Daniels föräldrar? Vad hände egentligen tio år sen när Adam dog? Varför var det så upprörande för Alexandra? Det var riktigt frustrerande i början med alla frågor och hemligheter för som nyfiken jag är så ville jag bara veta sanningen! Kunde inte sluta läsa, var bara tvungen att fortsätta non-stop. Riktigt spännande!
 
Trots frustrationen när man nystade upp allting ju längre in man kom i berättelsen så kunde inte jag låta bli att falla för den passionen Daniel och Alexandra delade med varandra. De var verkligen gjorda för varandra och deras flirtande och smågnabb var bara för smågulligt och såklart kunde man inte sluta fånle åt det. Älskar att de verkligen kämpar för varandra trots motståndet från Daniels föräldrar och Alexandras sorg som hindrar henne att öppna upp sig inför Daniel, kärleken övervinner allt, eller? 
 
Boken är så otroligt bra välskrivet, sjukt imponerande att det är Christinas debutbok, hon kommer komma långt i författarvärlden om hon fortsätter så här bra! Ser definitivt fram emot hennes framtida böcker. Så vad tyckte jag om boken? En riktigt härlig och spännande bok, fylld med romantik, spänning och passion, vem vill liksom inte läsa om det? Rekommenderar starkt till er att läsa den här boken, ni kommer som jag, också falla för Daniels och Alexandras kärlekshistoria. 
 
Tack till Christina Schiller för recensionsexemplar! 
 
 
Jag ger boken ¨Hemligheter små¨ av Christina Schiller betyg fyra av fem
 
 
Boken finns att köpa hos Adlibris och Bokus 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela