Maddes Bokhylla

Bokfrukost Rabén & Sjögren 5/9

Publicerad 2017-10-13 11:23:00 i Allmänt,

Skulle delta på Rabén & Sjögrens bokfrukost den dagen men såklart försovde jag mig så kom lite senare än väntat, men hann med några redovisningar där författare berättade om deras böcker. Vart positivt överraskad av att Anna Ahlund var där och berättade om sin nya bok ¨Saker ingen ser¨. Har träffat henne förut på Pride där hon signerade sin första bok ¨Du, bara du¨ och hon var så himla snäll och gullig! Andra böcker som presenterades av författare var ¨Tonårstjejens dagbok¨ av Daniela Auerbach och Lovisa Henoch, ¨Lejoparden¨ av Björn Bergenholtz, ¨Tulpanpojken¨ av Christina Wahldén, ¨Olle&Bolle - är bröder¨ av Charlotta Lannebo & Ellen Ekman och ¨Myran och gåtorna¨ av Linn Gottfridsson. 
Christina Wahldén presenterar hennes bok ¨Tulpanpojken¨ som handlar om en pojke som kommer till Sverige från Holland som flyktingsbarn 1945.
 
Björn Bergenholtz berättar om hans barnbok ¨Lejoparden¨ med fina bilder om en kattdjur som inte bryr sig om vad han är och om utanförskap, vänskap och vikten om vem man är. 
 
Linn Gottfridsson läser upp en rolig kapitel från hennes bok ¨Myran och gåtorna¨ som handlar om en liten pojke som man får följa när hans föräldrar har skiljts sig, det är en hel del roliga tankar och funderingar i hans liv och roliga och pinsamma saker som sker i boken. 
 
Anna Ahlund berättar om hennes senaste bok ¨Saker ingen ser¨ där hon berättade om hur hennes bok är skriven från olika personer perspektiv där man får följa deras liv och situationer som de går igenom. De blev även en läsning från en kapitel. 
 
De här böckerna presenterades på bokfrukosten, trots att jag missade två stycken presentationer så hann jag med de flesta i alla fall. En goodiebag fick man också, ¨Myran och gåtorna¨ av Linn Gottfridsson fick jag så det ska bli kul och få läsa den! 
 
Det var en riktigt mysig och härlig bokfrukost hos Rabén & Sjögren med nya tips på böcker. Så nu blir det att ladda upp inför nästa bokfrukost, den här gången ska jag försöka komma i god tid haha. Har ni läst någon av böckerna? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela