Maddes Bokhylla

¨Brand new me¨ av Charlotte Crosby

Publicerad 2017-09-22 18:15:00 i Allmänt,

Titel: Brand New Me
Författare: Charlotte Crosby
Sidor: 352 
Utgivning: 2017 
 
Spoilers kan förekomma! 
 
Handling
 
For fans of ME ME ME, this is the next chapter in Charlotte Crosby's life - Celebrity Big Brother winner, MTV presenter, fitness DVD and book bestseller and one of the UK's best loved and funniest reality stars.In the two years since ME ME ME, national sweetheart Charlotte Crosby could not have been busier. Her jam-packed TV schedule has included appearances on some of the nation's favourite shows such as Celebrity Juice and This Morning, she is the presenter of MTV's new hit show Just Tattoo of Us and is now the face of her very own make-up range, Flique.
 
Here in BRAND NEW ME Charlotte talks us through an incredibly busy year, making us laugh as ever with her funny moments (like when her mum woke up on Christmas morning to find her passed out naked by her new swimming pool) but also opening up about the difficult months surrounding her shock departure from Geordie Shore, betrayal and her heartbreaking ectopic pregnancy. After working through her loss by bravely speaking out, she is now an ambassador of the Ectopic Pregnancy Trust, helping raise awareness of the symptoms so other women can get early treatment and help if they find themselves going through a similar experience.So welcome to BRAND NEW ME, the next chapter in Charlotte's life: businesswoman, TV presenter, charity spokesperson, stronger than ever, inspiring us with her work ethic, smashing it with her style and still making us wet our pants laughing.
 
Recension
 
Är du som jag, älskar Geordie Shore med deras galna utekvällar med drama, brustna hjärtan och massa bråk? Önskade du också att Charlotte Crosby och Gary Beadle skulle bli ett par? Då är den här boken för dig! Jag älskar Geordie Shore och säsong efter säsong hoppades jag på att Charlotte och Gary skulle äntligen bli tillsammans. Och visst såg det ut som det i Charlottes sista säsong på Geordie Shore!? Men nej, efter den säsongen gjorde de slut och Charlotte meddelar att hon hoppar av Geordie Shore, panik! Man fick aldrig någon svar på varför det blev så, sen hörde man att Charlotte hade tydligen fått missfall med Garys barn, man ville ju såklart veta vad som egentligen hände! Som tur kom den här boken ut.
 
Jag var riktigt taggad inför att läsa den här boken, speciellt för att det är just Charlotte som har skrivit boken. Många idag anlitar någon att skriva deras självbiografi så det tycker jag är tråkigt då man förlorar den här personliga delen i texten. Men den här är 100 % Charlottes typiska meningar och ord som hon brukar säga på programmet Geordie Shore, love it! Man får börja läsa ett år innan, ungefär där hon börjar sitt sista säsong hos Geordie Shore, där de tävlar i två grupper om olika partytema, så hon har skrivit ner sina tankar och personliga upplevelser i boken som typ en dagbok. Så man fick läsa från hennes perspektiv om vad som egentligen hände och varför hon gjorde vissa saker, så man fick veta mer än det som visades på programmet samt vad som hände efteråt.
 
Charlotte är tyvärr ingen författare men jäklar vad roliga saker hon skriver om, speciellt hennes mamma som är precis lika pinsam som Charlotte haha! Så det blev många skratt här och där när hon berättar om olika pinsamma saker som både hon och hennes mamma hade gjort. Det kändes verkligen som att man fick följa Charlotte runt i ett år och uppleva det hon gick igenom både roliga saker och sorgliga saker. Det som drogs upp mest i boken var hennes missfall, hon fick ju ett utomhavandeskap som gjorde henne otroligt sjuk och hon var nära på att dö. Att få läsa från hennes perspektiv om hur dålig hon mådde och hur sårad hon var över hur Gary behandlade henne fick mig känna ledsen för hennes skull. Det var otroligt krossande att läsa om alla saker hon gick igenom, men samtidigt tycker jag att hon växte upp så mycket efter den erfarenheten.
 
Hon har jobbat mycket med att sprida ut kunskapen om utomhavandeskap samt jobbar mycket välgörenhet om just i den området för att fler kvinnor inte ska hamna i samma situation som henne. Sen att hon tog steget att lämna Gary och gå vidare var verkligen stort gjort av henne! Äntligen kan hon vara fri och slippa bli sårad om och om igen. Trots att jag hade hoppats på att hon skulle bli tillsammans med Gary igen så ändrade jag min åsikt efter jag läste boken, det fick mig verkligen inse att Gary var en asshole mot Charlotte säsong efter säsong. Så jag är glad för Charlottes skull att hon har träffat kärleken och gått vidare och fått stor framgång i sin karriär. 
 
Charlotte var verkligen min favorit i Geordie Shore så att få läsa den här boken och veta varför hon hoppade av och varför hon inte blev tillsammans med Gary blev svar på mina frågor. Trots att hon har slutat i programmet så kommer hon alltid vara saknad, men kommer se fram emot att få se henne mer i framtiden med flera roliga böcker och program. Så jag gillade den här boken, just för att det var så personligt och rolig precis som det ska vara när det gäller Charlotte. Skulle verkligen rekommendera er att läsa den här boken om ni också gillade Charlotte i Geordie Shore. 
 
Jag ger ¨Brand New Me¨ av Charlotte Crosby betyg fyra av fem
 
Boken finns att köpa hos Adlibris, Bokus och Amazon
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela