Maddes Bokhylla

”Drottningen - The selection” av Kiera Cass

Publicerad 2018-10-26 14:05:29 i Allmänt,

(null)

Titel: Drottningen 
Författare: Kiera Cass
Serie: The Selection, bok fem
Förlag: B Wahlströms
Sidor: 217 
Utgivning: 2018

Spoilers kan förekomma!

Handling

Att Eadlyns liv i palatset skulle bli så annorlunda hade hon aldrig kunnat tro när hon tackade ja till Urvalet. Som om det inte vore nog med att hon måste övertyga folket om att hon inte är en kall, bortskämd prinsessa, så har hennes mamma blivit allvarligt hjärtsjuk. Hennes pappa kollapsar snart under pressen att leda riket medan hans stora kärlek svävar mellan liv och död. 

Eadlyn tvingas därför ta allt mer ansvar, och tiden börjar bli knapp för att välja vem som är värdig att stå vid hennes sida när allt är över. Hon förväntar sig inte ett sagoslut i stil med hennes föräldrars tjugo år tidigare, men hon tvingas inse att det faktiskt finns känslor, äkta känslor, för flera av de deltagare som är kvar. 

Det känns inte längre helt otroligt att hon ska finna kärleken, men hennes val visar sig bli så mycket viktigare än hon först anat. Hur ska hon veta vad som är det rätta valet inte bara för henne, utan för hela Illéas framtid?

Recension


Wow vilken besvikelse den här boken är. Jag hade hoppats på att sista boken i serien skulle va bättre än den förra men tyvärr gav den inget mer än tråkig handling och dålig slut. Jag älskade de tre första böckerna med America och Maxon men fortsättningen med bok fyra och fem när man får läsa om deras dotter Eadlyn var bara onödigt. Hade gärna velat fortsätta läsa om America och Maxon, kanske när de får reda på att de är gravida och hela processen och många andra stora steg i livet. 


Även fast författaren skrev bra så var det bara handlingen och huvudkaraktären Eadlyn som jag inte tyckte om. Eadlyn är en bortskämd och jobbig person att följa, trots hon förändras under Urvalet till en lite bättre person så var det fortfarande svårt att gilla henne. Sen att hon väljer en helt random kille på slutet var inget man förväntade sig. Hela urvalet var bara ett skämt och jag hade hoppas att hon skulle välja sin barndomsvän Kile men där vart det en totalflopp.


De tre första böckerna var en succé enligt mig då jag upplevde all romantik och spänning, men sen kom bok fyra och fem och dessutom en ny huvudkaraktär och jag kände inget än att det var tråkigt och platt. Tycker att man borde att slutat efter tre böcker och skippat bok fyra och fem.


Så om du ska läsa den här bokserien så rekommenderar jag er de tre första böckerna och slösa inte eran tid på bok fyra och fem för de kommer bara göra er besvikna.


Jag ger boken "Drottningen - The selection" av Kiera Cass betyg ett av fem


Boken finns att köpa hos Adlibris  och  Bokus


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela