Maddes Bokhylla

"Månfolkets land" av Caroline Hurtig

Publicerad 2016-11-11 21:56:00 i Allmänt,

Titel: Månfolkets land
Författare: Caroline Hurtig
Serie: Själarnas öden, bok två
Förlag: Seraf Förlag
Sidor: 432 sidor
Utgivningsår: 2014 
 
Spoilers förekommer!
 
Handling:
 
Kärlek, spänning och magi i en värld där ödet styr över alla själar. 

Vilda och Vilja kämpar med att leva upp till sina roller,det är inte alltid lätt att ha en mor som är gudinna. Eller en far som är överbeskyddande. Men trots alla ögon de har på sig smyger sig andra krafter närmre, de dras till tvillingarna och vill vara i deras närhet.Lockelsen är stor och Vilda och Vilja hamnar mitt i en storm av begär, vänskap, hat, avundsjuka och kärlek. De tvingas växa upp och kämpa för att finna sig själva. Finna sina egna styrkor när de ställs inför oanade utmaningar. Hur stora är deras krafter? Och varför var deras liv så viktiga att ödet riskerade andras liv för att de skulle födas?
 
Recension:
 
 Jag fall pladask för andra boken! Att få följa tvillingarna Vilja, den lugna och Vilda den rebelliska gjorde själva upplevelsen av berättelsen levande och spännande att läsa. Jag har nog aldrig varit så känslosam när jag läste den här boken, att få följa de omöjliga kärleken som de båda upplevde var nervkittlande att följa! Jag älskar Viljas och Vildas personligheter också och på något sätt så känns det som att jag känner de och att jag finns där vid deras sida i berättelsen. Jag vet att Caroline skriver på ett otroligt sätt som målar upp allting framför en. Det får mig verkligen känna och uppleva allting i boken och jag älskar det!

Jag tyckte det var extremt roligt att följa Vilda som upptäckte att hennes lejon som följeslagare som hon har umgåtts sen unga ålder visar sig att vara Marbas, demonen, vilket hon blir frustrerad över och deras dispyter är bara så roande att läsa. Vet inte hur många gånger jag har skrattat åt deras små tjafs. Jag måste vara ärlig och säga att Vilda är min absoluta favorit karaktär i boken på grund av hennes rebelliska personlighet!

I mitten av boken var det så otroligt jobbigt och sorgligt att läsa när Vilja dör under en räddningsuppdrag och man gör allt för att få tillbaka henne till hennes kropp. Sorgen man fick läsa som hennes syster Vilda och hennes förälskelse Pascal gick igenom var hjärtslitande och jobbigt att läsa om. Något som jag fick tårar av. Det blev till slut riktigt spännande när Vilda får allt svårare med sin kärlek till demonen Marbas och efter sagt att hon älskar honom så kan de ej röra varandra mer då smärtan som uppstår hos Marbas på grund av alla känslor som Vilda har för honom. Vilda beslutar sen att lämna världen i slutet av boken och även Marbas vilket gjorde mig så irriterad för jag ville se de tillsammans för en gångs skull!

När boken slutade ville jag bara läsa nästa bok direkt! Vilket jag gjorde också, tur att man inte behövde vänta på nästa bok för då skulle jag inte ha klarat av det! Jag älskade handlingen i boken som var verkligen i min smak och jag kan absolut säga att "Själarnas öde" är en av mina absoluta favorit bok serie! Jag håller tummarna på att fler böcker kommer snart och jag knappt vänta tills jag får de i händerna snart, så jag kan återigen besöka den magiska världen i "Själarnas öde"!

Stort tack till Seraf Förlag för recensionexemplar!

 

Jag ger "Månfolkets land" av Caroline Hurtig betyg 5 av 5

Boken finns att köpa hos Adlibris och Bokus!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela