Maddes Bokhylla

"Virtnet - spelen, Nivå: dödlig" av James Dashner

Publicerad 2016-11-14 10:44:00 i Allmänt,

Titel: VirtNet - spelen Nivå: Dödlig
Författare: James Dashner
Förlag: Semic Förlag
Sidor: 280 sidor
Utgivningsår: 2016
 
Spoolers kan förekomma!
 
Handling:
 
Världen är virtuell. Faran är verklig.

I framtiden lever de unga sina liv på VirtNet – en virtuell värld som tar över alla sinnen. Michael är en av dem, och han är ovanligt duktig. Han kan alla tricks och tröttnar aldrig på att spela. I spelets värld kan man vara vem man vill. Allt är möjligt.

Men även om världen är virtuell kan det bli farligt på riktigt. En okänd spelare har gått för långt och lämnat ett våldsamt spår av död efter sig. Han måste stoppas. För att fånga en hacker behövs en annan hacker. Michael och hans två bästa vänner får i uppdrag att bege sig djupt in i VirtNets mörkaste dimensioner, platser som få mänskliga ögon har sett. Risken finns att gränsen mellan spel och verklighet för alltid suddas ut …

Recension:
 
 
James Dashner till all ära. Jag älskade hans böcker från bok serien Maze Runner, så jag hade höga förväntningar på att den här boken skulle vara lika bra. Tyvärr så blev jag besviken, själva idén var bra men det var så fattig på spänning och allting kändes så dåligt skrivet. Jag kände att berättelsen var okej men vissa saker var förvirrande som personligheterna och hur spontant allting var.
 
Karaktären Michael var en riktigt jobbig karaktär då han gjorde val som var bara för spontant och dumt, sen skiftade hans personlighet hela tiden, ena stunden var han experten på koderna i spelet och en ledare, i nästa stund var han fegisen och kunde inget när hans vänner skulle koda och rädda situationen. Sen deras fiende fick man inte läsa så mycket av i slutet om hur han såg ut eller hur han var, jag tycker att fienden i en berättelse ska ha en större del så man får veta hur dens personlighet är samt vem han/hon är.
 
Trots min besvikelse över boken så gick det att läsa och komma in lite i berättelsen, jag önskade bara att det var mer välgjort och hade bättre karaktärer så man slapp bli förvirrad och irriterad hela tiden. Jag kommer alltid tycka om James Dashners böcker men tyvärr så kommer den här boken vara på min diss lista... 
 
Ett tack till Semic Förlag för recensionsexemplar!
 
Jag ger "VirtNet - Nivå: dödlig" av James Dashner betyg 2 av 5 
 
Boken finns att köpa hos Adlibris och Bokus!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela