Maddes Bokhylla

"Och mörkret föll" av Madelene Lundvall

Publicerad 2016-09-08 14:21:58 i Allmänt,

 
Titel: Och mörkret föll
Författare: Madelene Lundvall
Serie: Bok ett av tre i serien 
Förlag: L.C förlag ( Löv Craig förlag) 
Sidor: 383 sidor
Utgivningsår: 2016
 
Spoilers förekommer!
 
Handling: 
 
Ett stort oväder drar fram genom mellersta Sverige och skadar flera hus i dess väg. En blixt får ett träd att rasa in över en undangömd jordkällare som ruvar på den mörkaste hemlighet någon kan ens föreställa sig. Samma natt förändras Melindas liv för alltid, men när hon väl inser det är det försent. När Melindas bror, David, av misstag råkar öppna en portal som legat dold under en gammal jordkällare och hamnar i en främmande och ny värld kan ingen ens föreställa sig vilka krafter han just släppt lös. Eller vilken fara han försatt sin syster i utan att ens veta om det. Samtidigt dyker två mystiska unga män upp i Melindas liv. Trots deras olikheter, den ena exotisk och godhjärtad medan den andra är mörk och farlig, känner hon sig hjälplöst dragen till dem båda.
 
När Melinda plötsligt kidnappas och hålls fånge i den andra världen börjar pusselbitarna sakta falla på plats, hon upptäcker sina speciella förmågor och får slutligen reda på sanningen om sitt förflutna. Med hemlängtan till tryggheten och drömmen om att fly, inser Melinda sina begränsningarna då landskapet styrs av blodtörstiga väsen, alla redo att ta en tugga av henne. Melinda har blivit en bricka i ett farligt spel och hon kastas mellan gott och ont. Kommer Melinda att klara sig hem med livet i behåll eller är hon förlorad till de mörka makterna för alltid?
 
Mina kommentarer: 
 
Den här boken var så bra och spännande att jag inte kunde lägga ifrån den! Jag läste ut boken på en dag och jag kan helt ärligt säga att Madelene har lyckats skriva en riktigt bra bok! Jag är en sucker för gamla sagor och berättelser så jag blev helt fascinerad över druiderna och deras värld när jag läste boken, deras kärlek till natur och djur gjorde det bara bättre!
 
Jag tyckte speciellt mycket om kärleken som utvecklade mellan Melinda och Ossian när de började lära känna varandra, men jag kunde inte hjälpa att hoppas på att hon skulle välja Kastio istället, som hon började utveckla känslor för. Dramatiken när Melinda faller för två killar från två olika sidor gjorde boken ännu mer spännande att läsa. Det började bli lite likt som Twilight och Hunger Games, där tjejen ska välja mellan två killar och det blir säkert snart Team Ossian eller Team Kastio som vi läsare ska välja mellan. Kärleks dramatiken ger den där lilla extra i berättelsen som gör det otroligt spännande att följa. Jag tycker att bok nummer två kan komma snart då jag är så galet nyfiken på vad som kommer hända härnäst och om Melinda kommer att välja Ossian eller Kastio?
 
Om du också gillar fantasy med gamla sagoväsen i och älskar natur och djur så rekommenderar jag verkligen er att läsa ¨Och mörkret föll¨. Ni kommer inte bli besvikna! Nu får jag sitta och hålla tummarna på att bok nummer två kommer ut snart och att det kanske slutar precis som jag hoppas på haha!
 
Tack till L.C förlag för att jag fick läsa boken!
 
Jag ger ¨Och mörkret föll¨ betyg 4 av 5
 
Boken har inte släppts än men ska komma ut för försäljning den 22:a september. Än så länge kan man bevaka hos Adlibris. Om du ska till bokmässan i Göteborg så kan du hitta böckerna hos L.C förlags monter!
 

Kommentarer

Postat av: Madelene

Publicerad 2016-11-29 13:57:10

Hej Madde,

Så roligt att du gillade boken. Hehe, lite intresserad av vad du hoppas ska hända nu blir jag ju.

Ha en underbar jul!!

//Madelene

Postat av: Nathalie Sjögren

Publicerad 2019-03-22 13:18:10

Wow. Det låter verkligen som en bok helt i min smak. Den måste jag kolla upp.

Svar: Det tycker jag! :)
Madeleine Eklund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela