Maddes Bokhylla

Outlander träff i London 2016

Publicerad 2016-09-08 14:21:00 i Allmänt,

Just det! Måste berätta om vad som hände när jag var i London den 26:e - 29:e augusti. Jag fick kontakt med en tjej från den svenska Outlander fan gruppen om att de kommer ha en hel helg i London där man får träffa skådespelarna från Outlander serien. Jag nappade såklart på det jag älskar ju tv serien! Jag hittade ingen kompis som ville åka så jag tog modet och bokade en resa själv till London. Men fick såklart kontakt med en gäng tjejer från olika håll i Sverige som skulle också dit så jag mötte upp de där på eventet. Eventet anordnades av Starfury Events och de hade eventet nära Heathrow flygplats på ett hotell så jag bokade ett rum på ett närliggande hotell som var fem minuter ifrån så de var toppen! Jag mötte upp resten av tjejerna på eventet och det var sjukt mycket folk där! Det kom fans från olika delar av världen, USA, Europa och Asien. Det var en hel del från Sverige också så det var kul och se! De började med en öppningsceremoni där alla skådespelarna startade igång eventet.
Steven Cree ( Ian Murray, Jennys make i Outlander), Grant O´Rourke (Rupert MacKenzie), Stephen Walters (Angus Mhor), Gary Lewis (Colum MacKenzie) och Duncan Lacroix (Murtagh Fraser).
 
Efter öppningsceremoni så hände det inte så mycket då det var en Meet and Great för de som hade guld biljetter vilket jag inte lyckades få tag på. Så jag gick tillbaka till hotellet med tjejerna. Dagen efter så kom även Sam Heughan (Jamie Fraser) och Graham Mactavish (Dougal MacKenzie). Man började med fotografering med skådespelarna för de som vill köpa, jag skippade detta då det var för tok dyrt för mig. Vid lunch så började man ha questions and answers, där alla fick stå i kö och ställa frågor till skådespelarna när de satt på scen och svarade.
 
Det var många skratt då de berättade en hel del roliga berättelser. Sen var det dags för signering för Sam Heughan och Duncan Lacroix, Sam hann man tyvärr inte prata med då han hade signerat i flera timmar för att se till att alla fick autograf, men tackade i alla till honom för autografen fast han kanske inte hörde haha! Duncan däremot blinkade åt mig och sa hello så det var lite kul haha, lite flirtig kanske? Nästa dag var det samma visa med questions och answer, sen fick man ett gott skratt när Duncan skulle dansa dansen han gjorde i serien haha! Det blev autograf från resten och det gick mycket fortare den gången. Alla var trevliga och snälla, men Gary var mest trevligast! Han gav kram och puss på båda kinden till alla som fick autograf av honom. Jätte snäll var han!
 
Det var fest varje kväll, vi gick en gång på lördagen och då var alla skådespelarna utom Sam med på partyn vilket var riktigt kul haha. Alla dansade och hade kul. Lyckades hälsa på Gary och han var där hela kvällen, medans de andra var där då och då. Sam var inte med på grund av att han är väldigt privat av sig så jag förstod fullkomligen varför han inte var med på festen. Innan festerna hade de kostym tävling, där man fick klä upp sig och tävla om fina priser, alla klädde så klart till Claire vilket var lite uttjatat haha. Men det var några som klädde till andra personer som Jack Randall och Geilis (stavning?). Den som vann hela kostym tävlingen var en tjej som satt i rullstol som hade gått all in med utklädnaden där Claire är sjuksköterska i andra världskriget. Hon var lik på pricken så hon förtjänade verkligen första plats!
 
 Tyvärr har jag inte så många bilder att visa då de blev så dåliga och jag satt ganska långt bak i publiken, sen fick man inte fotografera de under signeringen. Har försökt ladda upp några bilder men tyvärr går det inte att lägga upp det här på bloggen. Nåja, fick i alla fall alla sju autograferna från skådespelarna och jag är super nöjd!
 
Alltså helt sjukt att jag har träffat de från Outlander! Sam var sjukt snygg också, kunde knappt tro att jag verkligen träffade honom.
 
Jag och tjejerna hade så kul den helgen så vi bestämde oss för att åka nästa år också! Vi har redan köpt biljetterna haha! Hoppas det kommer några andra skådespelare från serien, kanske hon som spelar ¨Clare¨? Håller tummarna! De kommer att berätta vilka som kommer bli bokade nästa år i slutet av september så det är ganska snart. Ska bli väldigt spännande att se vilka som kommer! Är du också intresserad av att träffa skådespelarna? Gå in på www.starfury.co.uk, om du går in på mobilen så går du in här www.seanharry.com. Var beredd på att det kostar 1050 pund för en vanlig biljett. Guldbiljetterna är tyvärr redan slutsålda! Men skynda dig, biljetterna går åt fortare än förra gången.
 
Eftersom jag älskar tv serien och har träffat skådespelarna så bestämde jag mig för att börja läsa böckerna då många har sagt att de är så bra. Har snart läst klart första boken och är helt fast! Ska snart beställa bok två och fortsätta följa kärlekshistorien mellan Claire och Jamie. Kan man bli mer beroende?
 

Kommentarer

Postat av: sandra

Publicerad 2016-09-23 15:32:27

men gu vad kul! avis blir man också! åh!

Svar: De kommer ha en till nästa år! Kom gärna! :)
Madeleine Eklund

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela