Maddes Bokhylla

¨The Selection - Eliten¨ av Kiera Cass

Publicerad 2017-01-24 09:14:00 i Allmänt,

Titel: The Selection - Eliten
Författare: Kiera Cass
Serie: The Selection, bok två
Förlag: B Wahlströms
Sidor: 295 sidor
Utgivningsår: 2016
 
Spoilers kan förekomma!
 
Handling:
 
Av de trettiofem deltagarna i Urvalet återstår nu bara sex, Eliten. Endast en kan stå som segrare, och mycket står på spel. Den som lyckas vinna prins Maxons hjärta får förutom sin drömprins ett liv i överflöd i det kungliga palatset. Men America är inte helt säker på sina känslor. När hon är med Maxon känns det så pirrigt, så bra, så rätt. Men varje gång hon ser Aspen kommer minnen av deras kärlek tillbaka. Samtidigt blir rebellattackerna mot slottet mer och mer brutala. Kommer de beröva America på alla utsikter till ett lyckligt slut?
 
Recension:
 
Äntligen fick man tag på bok nummer två! Omslaget var som vanligt riktigt snygg! Jag läste hela boken i ett rasande fart, den här bokserien är verkligen beroende framkallande!

Boken började där det slutade och urvalet fortsätter som vanligt med mer fester, uppgifter och dejter. Men jag var så frustrerad över America med hennes velande mellan Aspen och Maxon. Jag tyckte att det bara var helt fel när hon var med båda två utan att tänka på hur den andra blir sårad och hur hon hemlighöll allting.

Det var väldigt romantisk i början och man kunde inte sluta le som ett fåne hela tiden. Men sen börjar det bli tufft när man inser vad Maxons plikter innebar samt när han faller för en annan än America, Kriss. Trots jag tyckte väldigt mycket om vänskapen mellan America och Kriss så kan jag ändå inte låta bli att tycka illa om Kriss när hon blir allt mer otrevligare mot America när det gäller Maxon. Man fick till slut ont i magen i slutet av boken och det slutade som vanligt oväntat så jag hoppas bok nummer tre på svenska kan komma ut snabbare!

Trots min frustration över Americas velande och Kriss beteende mot America så älskade jag bokens handling! Den gav alla de där känslorna som fanns i boken som bara var extremt spännande att följa! Jag håller tummarna på att det slutar som jag hoppas på och att America går all in i Urvalet och fångar Maxons hjärta!
 
Jag ger ¨The selection - Eliten¨ av Kiera Cass betyg 5 av 5
 
Boken finns att köpa hos Adlibris och Bokus
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela