Maddes Bokhylla

¨Finns det en, finns det flera¨ av Mhairi McFarlane

Publicerad 2017-06-15 10:47:33 i Allmänt,

Titel: Finns det en, finns det flera
Författare: Mhairi McFarlane
Förlag: Harper Collins Nordic
Sidor: 429 sidor
Utgivning: 2016
 
Spoilers kan förekomma!
 
Handling
 
Vad får man absolut inte göra på ett bröllop?
När Edie blir påkommen i en minst sagt genant situation på en kollegas bröllop får hon hela skulden. Tydligen favoriseras vissa, precis som i skolan. Och efter att ha blivit utskämd på nätet och utfryst av alla hon känner föreslår hennes chef att hon tar ett sabbatsår och blir spökskrivare till en biografi om den nya heta stjärnan Elliot Owen. Det ska väl inte vara så svårt?
Fel. Förvisad tillbaka till sin hemstad Nottingham, tvingas hon inte bara ta itu med en man som förmodligen aldrig någonsin hört ordet nej, utan hon blir också plågsamt påmind om sin tonårstid eftersom hon flyttat in hos sin pappa, numera änkling, och sin dömande, lata syster.
När alla runtomkring ifrågasätter vem du egentligen är, är det ganska svårt att inte fråga sig själv detsamma. Vem är den där tjejen egentligen? Det ska Edie ta reda på!
 
Recension
 
Alltså jag älskar den här boken! När jag började läsa så fall jag för karaktären Edie som liknar väldigt mycket karaktären Beckie från ¨En shopaholics bekännelser¨, en riktigt härlig person med humor. Det tog fart redan från början av berättelsen när en pinsam händelse får Edie att lämna London i skam för att flytta hem till sin pappa i Nottingham. Men det hela eskalerar när hennes lillasyster, en vegan med extrema åsikter om just allt, som fortfarande bor kvar hos deras pappa vägrar acceptera Edies livsstil. Deras åsikter gick isär och de kunde verkligen inte komma överens om just någonting. Det hela var så roligt att följa speciellt då det var bara för löjliga och roliga saker som de bråkade om. Det bjöds på många skratt och leenden just för att det var så löjligt samt att deras pappa som satt i mitten som desperat försökte att inte bli inblandad i bråken.
 
Det var så himla lätt att komma in i berättelsen redan från början just för att författaren skriver på ett enkelt sätt och lockar fram en eller flera skratt här och där. Förutom humor så vart det även romantik vilket gjorde det extremt spännande att följa speciellt då Edie fall för kändisen Elliot Owen som hon hade fått i uppdrag att skriva bok om genom jobbet. Men herregud vad de var helt omöjliga när de inte visste vad den andra kände för en! Satt frustrerad hela tiden över att de inte bara erkände till slut. Men trots det blev de två så slutade det helt annorlunda än jag trodde det skulle göra. Vad hände? Varför slutade den bara så där? Känns inte rättvist, sitter fortfarande och undrar om vad som hände sen. Någon som kan ge mig svar på detta? Haha!
 
Jag har hört mycket gott om författaren Mhairi McFarlanes böcker och jag träffade henne på bomässan förra året för att få den här boken signerad, väldig trevlig var hon. Jag har inte läst de tidigare böckerna än, men efter har fallit pladask för just den här boken så kan jag inte låta bli att börja läsa de två tidigare böckerna som hon har skrivit. Men just den här boken rekommenderar jag till alla personer som vill bli charmade och få skratta. En riktig härlig feelgood bok!
 
Tack till Harper Collins Nordic för recensionsexemplar!
 
 
Jag ger ¨Finns det en, finns det flera¨ av Mhairi McFarlane betyg fem av fem
 
Boken finns att köpa hos Adlibris och Bokus
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela