Maddes Bokhylla

Rabén & Sjögren Vårens Bokfrukost - 27 April

Publicerad 2017-05-10 17:01:00 i Allmänt,

Ännu en tidig morgon, åkte in tidigt till Raben & Sjögrens bokfrukost där de presenterade vårens kommande böcker. Mötte upp Siri ( https://sizzensblogg.wordpress.com/ ) och hennes vän som skulle också på frukosten. Vi tog de bästa platserna längst fram och det bjöds på en fralla och glas juice, det var totalt sex böcker som presenterades för oss och det var två böcker som jag såg fram emot att läsa, ¨De förlorade¨ och ¨Killmaterskan¨. 
 
Först ut var Mats Strandberg och Sofia Falkenhem som berättade lite om deras tredje bok, ¨Monstret och människorna¨, i deras hyllade barnboksserie om monstret Frank. En charmerande och spännande barn bok för åldern 6-9 år, har läst första boken som imponerade med sina teckningar och charmerande berättelsen om utanförskap och acceptans.
 
Omslagsbild: Monstret och människorna
 
Sen var det Henrix Fexeus med sin nya bok ¨De förlorade¨ som är en spänningsbok som jag har hört mycket gott om och ser fram emot att recensera. Så nu väntar jag med spänning inför att få läsa boken så fort jag får den i brevlådan. Boken är för ungdomar i 15 års åldern men passar lika även bra för vuxna att läsa. Boken handlar om en tjej som råkar göra hål i väggen och hon kan inte låta bli gör det större och större tills hon hamnar på andra sidan och hittar en gammal underjordisk tunnel längre fram där hon träffar några männsikor. Vilka är de och är de vänliga?
 
Omslagsbild: De förlorade
 
Sara Villius med sin nya barnbok ¨Natten¨ är en godnattssaga har otroliga fina bilder och annorlunda text där man ljuder alla ljud som händer i berättelsen. Så passande för en godnatt saga när barnen ska sova. Boken passar för barn i åldern 3 - 6 år.
 
Omslagsbild: Natten
 
Per Gustavsson presenterade hans barnbok ¨Om jag var en elefant¨ som är för barn i åldern 3 - 6 år. Den var verkligen en annorlunda och hade en galen innehåll med roliga bilder som berättar om en liten flicka som heter Vera som sitter på en parkbänk och fantasierar och funderar på olika saker som om vad man kan göra om man t.e.x var en elefant. 
 
Omslagsbild: Om jag var en elefant
 
Katarina von Bredow berättade om hennes bok ¨Tappa greppet¨ som handlar om en kille som heter Hampus som faller för sina bästa vän Victoria, men det går inte riktigt som det ska när det kommer ut. Han blir förtvivlad och vet inte vad han ska göra nu när hans bästa vän vet sanningen. Boken är en fristående fortsättning på ¨Släppa taget¨. Passar för åldern 12-15 år.
 
Omslagsbild: Tappa greppet
 
 Och så slutligen en av mina favorit presentation av en bok, Linnea Wikblad har skrivit en kokbok som heter ¨Killmaterskan¨ som en samlad samling av recept där det finns både enkla och svåra recept. Hon har även blandat lite med humor i boken, vilket hon beättade lite om, många roliga förslag om man hur undviker en massa disk och många fler lösningar när det gäller matlagning. Kommer få recensera boken så kommer återkomma sen vad jag tycker om den, men jag vet redan nu att jag kommer gilla den!
 
Omslagsbild: Killmaterskan
 
 
Rabén & Sjögren bjöd på en mysig bokfrukost med många roliga kommande böcker, ska bli kul att få recensera ¨De förlorade¨ av Henrik Fexeus och ¨Killmaterskan¨ av Linnea Wikblad. Det bjöds även på en liten goodiebag, man fick välja mellan två böcker och jag valde ¨Tappa greppet¨ av Katarina von Bredow. 
 
Raben & Sjögren katalog och boken ¨Tappa greppet¨ av Katarina von Bredow 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela