Maddes Bokhylla

”En ny gryning” av Madelene Lundvall

Publicerad 2018-10-22 10:43:00 i Allmänt,

(null)
Titel: En ny gryning - Och mörkret föll 
Författare: Madelene Lundvall
Serie: Och mörkret föll, del 3
Förlag: Everlasting Publisher Int.
Sidor: 378 sidor
Utgivning: 2018
 
Handling 
 
Efter attacken på Ekdalen har Melinda ofrivilligt blivit en av stadens ledare och förväntas nu hålla sig undan då hennes roll inte är att delta i det kommande kriget. Hon har dock andra planer och vill utplåna angriparna och därmed kanske även Kastio. 

Men Melinda tvivlar på att Kastio varit delaktig i attacken, något som får stadens äldsta att se rött. Även Ossian har börjat ta avstånd och verkar lida oerhört av det faktum att han inte var på plats under drakarnas skoningslösa angrepp, som lämnade stora delar av Ekdalen i ruiner och portalen till jorden näst intill fri. 

 
Recension
 
Den avslutande och sista delen av bokserien "Och mörkret föll" är äntligen här! Med goda ord om de två tidigare böckerna så såg jag fram emot att få läsa den sista boken i bokserien och få veta vad som händer härnäst i Melindas liv när det gäller hennes problem med att vara orakel, reda ut kärleksproblem med Ossian och Kastio och såklart försöka få stopp på kriget blanda druiderna som Kastios mamma hade startat. Och jag blev inte besviken den här gången! 
 
Det var mycket känsloladdade och spännande delar i boken som gav en imponerad avslut i bokserien. Att få äntligen reda ut Melindas problem som hon hade i tidigare böckerna samt få veta vad hon egentligen kände för Ossian och Kastio gav äntligen svar på alla frågor man hade. Jag blev glad över hennes val med kärleken samt att hon ryckte upp sig och verkligen försökte ta an sig rollen som orakel vilket gav det där lilla extra spänningen i boken. 
 
Som vanligt älskar jag delarna med Melinda och Kastio tillsammans, de ger de där gnistan som är så spännande att följa. När det närmade sig vem Melinda ville välja så blev man riktigt nervös då jag har favoriten Kastio och hoppades på att det skulle bli just de två. Och för att spoila lite så blev det precis som jag ville hehe. 
 
Dock hade jag önskat att jag hade fått veta hur det blev mellan Melindas bror och hennes bästa vän, samt Ossian och hennes föräldrar. Också hade jag velat fortsätta läsa efter slutet när Melinda avslöjar god nyheter och följa det, men det får man kanske inte eller? Vore så kul och läsa om det! Annars så tycker jag att det var en bra avslutande bok i serien och är väldigt glad att jag fick chansen att läsa böckerna. Madelene har skapat en häftig värld som är så pass spännande att läsa om och helt omöjligt att lägga ifrån sig boken när man väl kommer in i berättelsen. Jag hoppas att det kommer fler böcker i framtiden och fler spännande kärlekshistorier! 
 
Stort tack till Madelene Lundvall för recensionsexemplar! 
 
Jag ger boken "En ny gryning" av Madelene Lundvall betyg fyra av fem
 
Boken finns att köpa hos Adlibris och Bokus
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela