Maddes Bokhylla

¨After Dead: What comes next in the world of Sookie Stackhouse¨ av Charlaine Harris

Publicerad 2019-05-17 14:36:00 i Allmänt,

Titel: After dead: What comes next in the world of Sookie Stackhouse
Författare: Charlaine Harris
Serie: Sookie Stackhouse novels
Förlag: Orion Publishing Group
Sidor: 224 sidor
Utgivning: 2014
 
Spoilers kan förekomma!
 
Handling
 
DEAD EVER AFTER marked the end of the Sookie Stackhouse novels - a series that garnered millions of fans and spawned the hit HBO television show TRUE BLOOD.

It also stoked a hunger that will never die...
A hunger to know what happened next.

With characters arranged alphabetically - from the Ancient Pythoness to Bethany Zanelli - bestselling author Charlaine Harris takes fans into the future of their favourite residents of Bon Temps and environs.

You'll learn how Michele and Jason's marriage fared, what happened to Sookie's cousin Hunter, and whether Tara and JB's twins grew up to be solid citizens. This coda provides the answers to your lingering questions - including details of Sookie's own happily-ever-after...

The book will feature extensive interior art by acclaimed Sookie artist Lisa Desimini, including a Sookieverse Alphabet, colour endpapers, and several full-page black and white interior illustrations.

 
Recension
 
Jag har länge tyckt om bokserien om Sookie Stackhouse och även tv-serien ¨True Blood¨, blev helt fast efter jag såg första avsnittet av ¨True blood¨ och därefter började jag läsa alla böckerna. Men när jag var så nyfiken på vad som hände sen efter den sista boken så köpte jag den här boken som ska berätta om vad som hände sen för alla. Tyvärr när jag öppnade boken med för höga förhoppningar så mötte jag bara rent besvikelse.
 
Visst boken berättar vad som hände sen för alla karaktärerna men det är ingen bok som berättar en historia utan det är mer som en ordbok som berättar väldigt kort om alla karaktärer från A-Z om vad som hände med alla och vad de gjorde och så. Det gick väldigt fort att läsa genom boken, typ en halvtimme så det var inte så kul att läsa när man var så pass besviken.
 
Jag tycker att man kunde ha gjort en vanlig bok som fokuserade mest på de stora karaktärerna som Sookie, Eric, Bill o.s.v. där det har gått ett antal år och att man får läsa om hur de har det och vad de gör som kan få läsaren uppskatta innehållet. Men den här ¨ordboken¨ var bara rörigt med alla namn, då man har glömt vissa personer så man visste inte ens vilka hälften av alla personer var. Nej, den här boken är jag bara väldigt besviken på så jag ångrar mig att jag köpte den här boken...
 
 
Jag ger boken ¨After dead: What comes next in the world of Sookie Stackhouse¨ av Charlaine Harris betyg ett av fem
 
Boken kan köpas hos Adlibris och Bokus
Observera, den boken jag länkat till har inte samma omslag som den jag har!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela