Maddes Bokhylla

¨Döttrar av natt¨ av Caroline Hurtig

Publicerad 2019-05-14 13:49:00 i Allmänt,

Titel: Döttrar av natt
Författare: Caroline Hurtig
Serie: Själarnas öden, bok fyra
Förlag: Seraf Förlag
Antal sidor: 359 sidor
Utgivning: 2017
 
Spoilers kan förekomma!
 
Handling
 
Fyra träd som växer ur samma rötter…


Det sista kriget som någonsin ska utspela sig i gudinnornas värld är över.
Demonen Agares är död och alla har blivit tvungna att finna sig nya platser och nya roller.
I en dimension där frid och stillhet för första gången är en realitet föds det fyra barn.
Fyra själar från olika familjer men vars själar hör samman på oförklarliga sätt.
Med mäktiga och ovanliga förmågor fostras de till krigare, till att använda sig av sina krafter som beskydd. Men skydd mot vad?


Ett nytt hot har obemärkt smugit sig in i världarna, ett som kan ge katastrofala konsekvenser. Men hur stoppar man något man inte vet vad det är, eller var det kommer ifrån?
 
Recension
 
Ännu en ny spännande bok att läsa i serien! Och som jag har längtat efter den underbara magiska världen! Nu får man följa Dimma, som är dotter till Vilda och Marbas, hon går igenom en hel del då hennes föräldrar är i en dvala som går ej upphäva samt hennes många delar av olika raser som gudinna, demon, alv, häxa o.s.v. som ger henne komplikationer i och med att kunna kontrollera sina krafter. Man får även följa Tristan som har fortfarande det tufft i samband med hans kärlek Emmas död men har grävt ner sig i sin arbete med att jobba med olika varelser med att de ska kunna kontrollera sina krafter. Man kontaktar då Tristan för att hjälpa Dimma vilket ger en roande träff mellan de två då de är två helt olika personligheter vilket skapar många roliga debatter mellan de två.
 
Trots det var många nya karaktärer och nya miljöer som man skulle lära känna så var det inte svårt att komma in berättelsen tack vare Caroline som lätt målar upp personen eller miljön så bra så att du verkligen ser det framför dig eller upplever det. Hon gör en inte besviken med sitt skrivsätt, jag är än idag fortfarande imponerad över hur hon lyckas dra in läsaren i berättelsen så himla bra. ¨Döttrar av natt¨ har gjort mig riktigt fast med sina spännande och magiska delar så det gjorde otrolig svårt att lägga ifrån sig boken. Jag fastnade verkligen för Dimma som har en rolig och vild sida precis som mamman Vilda och även Tristan som trots är lugn och allvarlig blir förvirrad och galen på Dimmas galenskap. Jag anar och hoppas på att det är något mellan Tristan och Dimma men vill inte hoppas på för mycket då han var så totalt kär i Emma. Men det återstår att se i nästa bok!
 
Självklart skulle boken sluta i ett oväntat och jobbig läge där man bara vill fortsätta läsa och se vad som händer. Det är så synd att böcker tar ett tag att skrivas speciellt då jag har verkligen ingen tålamod att vänta. Men men, jag får sitta snällt och vänta på nästa bok och hoppas på att det motsvarar mina förväntningar! Nu borde ändå nästa bok vara snart färdig eller hehe? Jag har verkligen inget negativt att säga om boken, bara toppen betyg! Jag är verkligen fast i bokserien och blir aldrig besviken efter varje bok. Man kan inte bli besviken a Caroline Hurtigs böcker!
 
Tack till Seraf Förlag för recensionsexemplar!
 
Jag ger boken ¨Döttrar av natt¨ av Caroline Hurtig betyg fem av fem
 
Boken finns att köpa hos Adlibris och Bokus
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela