Maddes Bokhylla

¨Vem fan är han??¨ av Daniel Redgert

Publicerad 2019-05-15 14:29:00 i Allmänt,

 
Titel: Vem fan är han?
Författare: Daniel Redgert
Förlag: Tukan Förlag
Sidor: 188 sidor
Utgivning: 2017
 
Obs spoilers kan förekomma!
 
Handling
 
Det finns ett kort och ett långt svar på den frågan.

Det korta: Daniel Redgert är pr-geni och Mediesveriges älskling #1.

Det långa: Daniel Redgert är vid 26 års ålder en av Sveriges mest inflytelserika pr-människor. Hans envetna, hungriga, kändistörstande och torpedliknande ambition har på rekordtid tagit honom från en mobbad tillvaro i Västerås till Stockholms absoluta innekretsar. Idag arbetar han som pr-chef på Hannah Widells och Amanda Schulmans byrå Perfect Day, står på de flesta gästlistor och har en växande podd med 150 000 lyssnare.

Vem fan är han?? är en drastisk handbok i hur man tar sig fram och gör sig ett namn i dagens Sverige. Författaren beskriver hur han med hjälp av sociala medier och outtröttligt nätverkande envist stretar uppåt. Fallen längs vägen och dörrarna som stängs i hans ansikte är många, och han skildrar dem med självironi och skoningslös ärlighet. Till slut får han samtalet han hela tiden drömt om och tar sig upp för det allra högsta trappsteget.
 
Recension
 
Vem fan är han? Ja vem är han egentligen undrade jag när jag såg bokens omslag. Kollade snabbt upp honom på instagram och såg att han hade en hel del nära kontakter med olika kändisar och influencer och antog att han var nog en liknade person. Men när jag började läsa boken så insåg jag att han började som en vanlig person med stora drömmar att bli känd i Stockholm.
 
Det var intressant att se hur han gjorde för att nå det steget med olika jobb där han försökte knyta kontakter, försöka va med på de stora klubbarna och festerna, umgås med framgångsrika personer och försöka göra honom känd i Stockholms innekretsar. Det var en kort och lättläst självbiografi om Daniel så man läste snabbt igenom boken då de mesta var bilder på honom plus en antal kändisar. Jag tyckte däremot att man inte fick vet vem han var, bara basic information om honom, hur han växte samt hur han kom till innekretsarna i Stockholm vilket var tråkigt tycker jag. Hade velat läsa mer om vem han är som person.
 
För att sammanfatta allting så var det bara tråkigt och ytligt innehåll i boken, för jag hade hoppats på bättre självbiografi och få på riktigt läsa om Daniels liv och vem han egentligen är under ytan. 
 
Stort tack till Tukan Förlag för recensionsexemplar!
 
Jag ger boken ¨Vem fan är han?¨ av Daniel Redgert betyg 2 av 5
 
Boken finns att köpa hos Adlibris och Bokus
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela