Maddes Bokhylla

¨Tredje principen¨ av Anna Jakobsson Lund

Publicerad 2019-05-16 14:32:00 i Allmänt,

Titel: Tredje principen
Författare: Anna Jakobsson Lund
Serie: Systemet, bok ett
Förlag: Annorlunda Förlag
Sidor: 384 sidor
Utgivning: 2016
 
Spoilers kan förekomma!
 
Handling:
 
Ava är rebell. Hon kan styra andra människors tankar, en användbar förmåga i en motståndsrörelse som rustar för krig. Levi slutade tro på kampen när den tog hans föräldrar. Nu försöker han bara överleva. Hålla sig undan och kontrollera vansinnet som känns som om det ska dränka honom. En natt blir Levis syster gripen. För att rädda henne tvingas han bryta ett gammalt löfte, ta kontakt med folk han inte vill ha med att göra. Ava får order att hjälpa honom och de ger sig av tillsammans. Hon säger att de måste lita på rebellerna. Men kan de verkligen det?
 
Recension:
 
Okej om jag ska vara ärlig så var det väldigt svårt att komma in i berättelsen just för att hela miljön och idén var så pass nytt och svårt att se det hela framför mig. Sen var det också ganska händelselöst i början. Jag försökte även förstå karaktärerna Ava och Levi som var väldigt svåra att förstå sig på. Men som tur ändrades det efter några kapitel. Själva idén för boken var riktigt bra och spännande att läsa om, att få följa Levis kamp för att rädda sin syster och få hjälp av Ava och Leymah som är med i samma rebellgrupp som Levis syster, var fylld med spänning och tuffa ämnen.
 
Orsaken till att jag inte förstår mig på både Levi och Ava är för att jag inte riktigt vet hur de är som personer och hur de egentligen tycker om varandra. Jag tror att Levi gillar både Ava och Leymah eller kanske bara Leymah? Det känns lite frustrerande att inte riktigt veta precis hur det egentligen är. Samma sak gäller det för Ava, gillar hon Levi? Jag ser själv ju att de börjar utvecklar en vänskap mellan varandra men något mer? Nja jag vet inte, jag hoppas på att få mer svar i nästa bok för jag vill verkligen se hur det utvecklas mellan de tre, speciellt mellan Levi och Ava men nu ska jag inte hoppas på för mycket haha!
 
Jag är imponerad över hur välskrivet och bra boken är, jag vill verkligen fortsätta med nästa bok bara för att veta vad som kommer hända mellan de tre samt Levi syster om hon kommer klara sig? Kommer spänningen höjas? Kommer mina förhoppningar om Levi och Ava bli sann? Har så många frågor efter den här boken som jag hoppas på att få svar i nästa! Den här boken kan vara starten på en bra bok serie.
 
Tack till Anna Jakobsson Lund för recensionsexemplar!
 
 
Jag ger ¨Tredje principen¨ av Anna Jakobsson Lund betyg 3 av 5
 
Boken finns att köpa hos Adlibris och Bokus
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela