Maddes Bokhylla

Semesterläsning

Publicerad 2016-08-01 01:10:48 i Allmänt,

Utsikten från balkongen i Spanien, super fin utsikt att njuta av när man läser en bok!

Har varit i Spanien i två veckor med min mamma, lillebror och lillasyster för att besöka min morfar som har en lägenhet där. Det var så super fint där! Det var riktigt varmt och soligt så spenderade dagarna med sol och en massa bad i härlig blå vatten. Jag hann även med lite läsning, tog med tre stycken böcker som jag kunde läsa på stranden, men även på balkongen morfar har, det var så fin utsikt så det var perfekt och sitta där och läsa.

"Matchad" av Ally Condie, "Cinder" av Marissa Meyer och "Gone Girl" av Gillian Flynn

Tog tre pocket med mig, "Matchad" av Ally Condie, "Cinder" av Marissa Meyer och "Gone Girl" av Gillian Flynn. Jag tyckte personligen att Cinder var bäst av alla då jag verkligen tyckte om den annorlunda Askungen sagan då det var framtiden, robotar och cyborgar. En roligt rolig och spännande bok att läsa.

Näst efter den kom "Gone Girl", jag hade sett filmen så jag visste vad som skulle hända men jag hade verkligen en stor hatkärlek till boken då man fick läsa från både makens och hustruns sida hur de tänkte och tyckte. Kan bara säga stt de är verkligen hemska och passar verkligen bra tillsammans med deras sinnessjuka personligheter.

Sist kommer "Matchad", jag gillade boken men det hände ingenting, det var mesigt hela tiden och man väntade hela tiden på att något stort ska hända. Annars var den ganska bra och man ville fortsätta läsa och jag är nyfiken på vad som händer i nästa bok så jag kommer nog fortsätta läsa serien.

Har ni läst någon av böckerna och vad tyckte ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela