Maddes Bokhylla

"Fangirl" av Rainbow Rowell

Publicerad 2016-11-28 08:34:00 i Allmänt,

Titel: Fangirl
Författare: Rainbow Rowell
Förlag: Berghs förlag
Sidor: 427 sidor
Utgivningsår: 2015
 
Handling:
 
Av författaren till kritikerrosade romanen Eleanor & Park Tvillingarna Wren och Cath ska börja på college. Wren är den utåtriktade som vill festa. Cath är mer osäker inför allt det nya. Hon ägnar mycket tid att skriva fanfiction om karaktären Simon Snow. Hennes ambition är att hinna bli klar med sin bok till den stora fanfiction-finalen. Men så träffar hon Levi som inte lämnar henne ifred.
 
 
Recension:
 
En verkligen urgullig och underbar bok att läsa! Kanske är det just för att jag känner igen mig i huvudkaraktären Cath så mycket. Jag själv har flyttat till en studentlägenhet i en korridor och träffat nya människor under gymnasietiden. Träffade även min första kärlek där, just killen i boken var så lik min ex då han också var irriterande och lämnade inte mig ifred haha! Men det är många saker som jag känner igen mig i Cath, jag är också en Fangirl besatt av Harry Potter! Men däremot hennes version av Simon och Snow påminner mycket om Harry Potter och Draco Malfoy vilket förstörde en hel del för mig haha!
 
Boken var inte så spänningsfylld utan mer dramatisk med hennes tvillingsyster som lever en helt annorlunda liv än Cath gör, hennes mamma som lämnade de när de var barn kommer tillbaka, pappan som går igenom en del psykiska problem och en heeel del kärleksproblem! Visst fanns det stunder då det var segt och tråkigt men jag gillade att det var ganska lugnt och hade sina dramatiska stunder, att få följa Cath när hon går igenom college med sin enkla liv med dramatiska delar var faktiskt spännande att följa. 
 
Trots sin enkelhet så fall jag för den gulliga berättelsen om Cath och Levi för de var bara helt söta mot varandra trots en tuff start i deras relation. Boken hade många bra delar som var spännande att följa och man ville bara fortsätta att läsa. Skrivsättet i boken är väldigt enkelt att läsa och det går undan fort under läsningen och det gör det roligare att läsa. Trots några av mina vänner inte håller med om att den här boken var speciellt bra för att den var så tråkigt så måste jag ändå säga att jag håller inte med då jag ser det speciella i boken och känner igen mig i huvudkaraktären Cath vilket gjorde att jag tyckte den var faktiskt bra! Den här boken ska du läsa om du är som Cath, en Fangirl!
 
Tack till Berghs förlag för recensionsexemplar!
 
Jag ger "Fangirl" av Rainbow Rowell betyg 4 av 5
 
Boken finns att köpa hos Adlibris och Bokus!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela