Maddes Bokhylla

Nya böcker!

Publicerad 2017-04-19 12:38:00 i Allmänt,

Recensionsexemplar från Bokfabriken, Harper Collins och Opal, sen en beställning från Adlibris

Det har varit rätt segt de senaste veckorna så det är därför det har varit tyst på bloggen och instagram. Har jobbat, åkt ner till Örebro ett antal gånger och en massa andra saker som behövdes fixas lite. Men nu kör vi igång igen! Det har hamnat en del bokpost i brevlådan de senaste veckorna så det är riktigt kul att få lite nya böcker! Först fick jag böckerna ¨Opium¨ av Staffan Nordstrand och ¨Öga för öga, tand för tand¨ av Mats Ahlsted från Bokfabriken. Båda är spänningsromaner så det blir rysligt spännande att läsa!

Från Harper Collins fick jag ¨Dolda tillgångar¨ av Margot Lee Shetterly, en sann historia om tre olika kvinnor som arbetar på NASA i Amerika där det är stora fördomar mot mörkhyade samt kvinnor. Har sett filmen och tyckte så mycket om den så jag håller tummarna på att boken är lika bra! Fick även boken ¨Händig man sökes¨ av Jöns Hellsing, en roman som utspelas i Skottland på 1980-talet, så det kommer bli intressant att läsa den! Från Opal så fick jag ¨Gryningsstjärna¨ av Charlotte Cederlund, det är den andra delen i bokserien Idijärvi trilogin, jag har inte fått tag på den första boken än men har hört mycket gott om bokserien så jag hoppas på att jag kommer gilla den!

I sista minuten så köpte jag ¨After - När vi möttes¨ av Anna Todd och ¨Det oändliga havet¨ av Rick Yancey i butiken Adlibris här i stan då de hade halva rea priset. Sen missade jag totalt att boken ¨En shopaholic i Las Vegas¨ var redan ute! Vart såklart super glad och beställde hem den så fort jag kunde haha! Älskar hennes böcker! Det blev en hel del böcker den här månaden så det känns riktigt kul att få läsa lite nytt och upptäcka nya favoriter. Sen hoppas jag på att det kommer bli flera bok events i år, vart så länge sen jag sist gick på någon bok relaterat event. Om ni vet någon event som man inte kan missa, så tipsa gärna! :)