Maddes Bokhylla

"Ensamvarg" av Sara Dalengren

Publicerad 2017-01-09 13:45:52 i Allmänt,

Titel: Ensamvarg
Författare: Sara Dalengren
Serie: Flocken - bok ett
Förlag: Upper Room Förlag
Sidor: 270 sidor
Utgivningsår: 2016
 
Spoilers förekommer!
 
Handling:
 
Miriam är thrillerförfattaren med smak för det makabra, vilket har haft en förödande effekt på hennes kärleksliv. När hon tar sig an en skadad, men attraktiv, främling förvandlas hennes lugna lantliga tillvaro drastiskt. Jonathan är en skepnadsskiftare på flykt undan flocken som dömt honom till döden. Vad han har gjort för att förtjäna sin dödsdom vet han inte. Hos Miriam finner han en fristad, men vågar han tro på en framtid eller kommer det förflutna att hinna ikapp honom?
 
Recension:
 
 Den här boken får man lite twilight vibes av, fast med utan vampyrer i boken. Att få läsa en spännande och pirrande berättelse om en förbjuden kärlek mellan en skiftare och en människa, fick mig att falla för den här enkla men ändå underbara boken! Jag gillade verkligen det romantiska och såklart även humorn som fanns mellan Miriam och Jonathan. Man smälte vid varje romantiska händelser och skrattade åt de roliga kommentarerna som åkte fram och tillbaka mellan Miriam och Jonathan. 
 
Boken är skrivet på ett enkelt sätt och är inte så  himla komplicerat att komma in som många andra böcker är. Jag gillade att Miriam var en udda person som älskade skräckfilmer och mord, trots hennes udda intressen så var hon en riktigt rolig och härlig person att läsa om! Jonathan gillade jag också men inte lika mycket, visst verkar han vara snygg och riktigt härlig person men han verkar svag i vissa delar av berättelsen vilket jag störde otroligt mycket på. Några exempel på såna situationer är väl när han var beroende av Miriams hjälp efter sin sökan av sin biologiska familj. Är väl så van med manliga karaktärer som är tuff och klarar av allting så hade såna förhoppningar i början. Men han har en mjuk sida trots att han är en skiftare, kanske man ville bryta den där trenden med manliga karaktärerna? 
 
Boken innehåller väldigt mycket passion som uppstår mellan Miriam och Jonathan, men förutom det får man följa den spännande sökandet efter Jonathans biologiska familj samt flykten från Jonathans före detta flock som tror att han är död. Många hemligheter nystas upp och kärleken mellan Miriam och Jonathans flammar upp ju längre in i berättelsen man kommer! Riktigt spännande att följa!
 
Trots sin enkelhet så älskade jag boken. Den fick mig att skratta och smälta fler gånger om! Jag tycker att alla unga läsare och även vuxna kan läsa den här boken om man gillar romantiska och spännande berättelser som twilight. För på något sätt får jag lite twilight känslor över boken men det är kanske bara jag? Jag gillade verkligen den här boken och hoppas på att nästa bok kommer ut snart med ännu mer spännande inslag!
 
Tack till Sara Dalengren för recensionsexemplar! 
 
Jag ger "Ensamvarg" av Sara Dalengren betyg 5 av 5 
 
Boken finns att köpa hos Adlibris och Bokus
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela