Maddes Bokhylla

"Maze Runner - Dödlig kod" av James Dashner

Publicerad 2017-03-03 10:12:00 i Allmänt,

Titel: Maze Runner - Dödlig kod
Författare: James Dashner 
Serie: Maze runner - Bok 5
Förlag: Semic Förlag 
Sidor: 332 sidor
Utgivningsår: 2016
 
Spoilers kan förekomma!
 
Handling:
 
Det var en gång en värld som gick under. Skogarna brann, sjöarna torkade ut och haven svämmade över. Sedan kom en sjukdom, en feber som spred sig över hela jorden. Familjer dog och våldet härskade. Så kom WICKED. De sökte en lösning, och de hittade det perfekta svaret.
En pojke.
Hans namn var Thomas.
Det här är berättelsen om pojken Thomas och hur han byggde en labyrint som bara han själv kunde bryta sönder. En historia av hemligheter, lögner och händelser som ingen kunde ha förutsett.
Allt kommer att avslöjas, alla frågor kommer besvaras.
 
Recension:
 
I den här boken får man läsa om vad som hände innan labyrinten byggdes upp och hur Thomas och hans vänner placerades där. Man får läsa om hur Thomas hamnade hos Wicked från början samt hur han växte upp där tillsammans med sina vänner, vilka de var från början och varför de placerades i labyrinten. En riktigt spännande bok som gav svar till många frågor som man hade från alla tidigare böcker. 
 
Jag gillade den där överraskningsmomentet som dök upp flera gånger som gjorde det svårt att sluta läsa. Men fick veta chockande hemligheter och svar som man inte trodde att det var sant. Man får även lära känna Thomas och hans vänner mer då de har deras minnen kvar. Man får också veta vart de kom ifrån och vilka deras familjer var samt hur de hamnade hos Wicked. 
 
Jag var däremot förvånad över hur Theresa var som person innan labyrinten mina tidigare misstankar mot henne stämde när man kom till slutet av boken då man fick veta en liten överraskning om Theresa. Just den slutet fick mig verkligen inse hur hon var som person och betedde sig i de andra böckerna. Jag har aldrig gillat Theresa så att få den överraskningen gjorde att jag kände att jag hade rätt om henne redan från början.
 
Den här boken ska man absolut läsa om man har läst de tidigare Maze runners böckerna, det kan ge svar och många överraskningar om karaktärerna och Wicked som man måste få veta! Trots det inte hände så mycket i kapitelna så gav det ändå den där spänningen då man ville veta alla svar och hemligheter som byggdes på under de tidigare böckerna. Måste läsas! 
 
Tack till Semic Förlag för recensionsexemplar! 
 
Jag ger "Maze Runner - Dödlig kod" av James Dashner betyg 4 av 5
 
Boken finns att köpa hos Adlibris och Bokus
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela