Maddes Bokhylla

¨Tjurnatten¨ av Caroline Hurtig

Publicerad 2017-09-21 18:12:00 i Allmänt,

Titel: Tjurnatten
Författare: Caroline Hurtig
Förlag: Seraf förlag
Sidor: 336 sidor
Utgivning: 2015
 
Spoilers kan förekomma!
 
Handling
 
När Vala blir utvald att delta under tjurnatten anar hon inte att hennes liv kommer förändras för alltid. Att allt hon trodde att hon visste om sig själv och om dem omkring henne är en lögn.


Efter en rad traumatiska händelser som väcker något till liv i hennes själ, något som borde förblivit slumrande, förvandlas hennes liv till en kamp. En kamp mot ödet och den väg hon omedvetet dömt sig själv till att vandra.
Det finns ingen återvändo men Vala är besatt av att hitta en utväg.

Linder inser inte betydelsen av tjurnatten förrän det är försent. Han hade aldrig räknat med att den skulle komma att påverka varje val han gör.
I ett liv kantat av mörker är hon ljuset.
Han kommer göra allt för att inte förlora henne.
 
Recension
 
Alltså wow! Som vanligt är Carolines böcker beroendeframkallande och den här boken är absolut en av de! Jag är så imponerad över hur varje mening och ord fick mig uppleva varje miljö, händelse och känslor som fick mig falla pladask för historien. Det tog ett tag innan jag insåg vem Vala var och varför den här boken en fristående del från min favorit bokserie ¨Själarnas öden¨ och Caroline har verkligen lyckats bra med att fläta ihop båda historierna.
 
Jag gillade att man fick läsa från både Linders och Valas perspektiv vilket gav en bättre förståelse över deras historia och känslor för varandra. Men den här boken är ingen vanlig kärlekshistoria som alla andra, den här är fylld med sorg, äventyr, magi och mycket mer som gav en riktigt bra och annorlunda kärlekshistoria. Däremot kände jag mig väldigt sorgsen över situationen som Linder och Vala var i, jag hade önskat att de fick en annorlunda slut även om de fick vara tillsammans till slut. Trots jag var så arg och sorgsen genom hela boken så kunde jag inte låta bli att le åt deras kärlek för varandra trots deras orättvisa situation.
 
Jag älskade den här boken trots att den var sorglig och tragiskt, men den där lilla ljusglimten som fanns där när Linder och Vala vägrade att ge upp deras kärlek för varandra gjorde att jag fick den där hoppet om att de äntligen skulle bli tillsammans till slut. Men det slutade inte som jag hade hoppats, men de fick vara tillsammans och Vala fick en uppdrag där hennes roll i bok serien ¨Själarnas öden¨ skulle börja. Riktigt bra avslut! Om du gillade att läsa böckerna från ¨Själarnas öden¨ så rekommenderar jag verkligen den här boken!
 
Tack till Seraf Förlag för recensionsexemplar!
 
Jag ger ¨Tjurnatten¨ av Caroline Hurtig betyg fem av fem
 
Boken finns att köpa hos Adlibris, Bokus och Seraf förlag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela