Maddes Bokhylla

¨Varghamn¨ av Sara Dalengren

Publicerad 2018-06-06 13:50:00 i Allmänt,

Titel: Varghamn
Författare: Sara Dalengren
Serie: Flocken, bok två
Förlag: Upper Room förlag 
Sidor: 320 sidor
Utgivning: 2017
 
Spoilers kan förekomma!
 
Handling
 
Anja får betala hårt för sitt svek mot flocken. Ensam och utsatt förvandlas hennes liv snart till en mardröm. Längtan efter frihet och chansen att få visa mannen som hemsöker hennes drömmar vad hon egentligen går för, håller henne vid liv. Simon har inte glömt den vackra och dödliga Anja, trots hårt arbete och en strid ström av tillfälliga förbindelser. Inget kan få minnet av deras första möte att blekna. När deras vägar korsas på nytt ser han sin chans, men Anja är inte det minsta villig att låta sig charmas.
 
Recension
 
Som ni vet så älskade jag första boken med Jonathan och Miriam så jag blev väldigt glad över att få chansen att recensera andra boken. Dock så fortsätter inte historien med Jonathan och Miriam men de har ändå en liten del i boken vilket jag var glad över då jag älskar Miriams personlighet. Den här gången får man följa Simon och Anja som är en helt annnorlunda par jämfört med Jonathan och Miriam. Anja med sitt hårda och tuffa personlighet och Simon med sitt kaxiga blir en rolig kombination att läsa om. Det bjuds på många skratt och leenden och man kan inte låta bli att älska andra boken också. 
 
Däremot så tycker jag inte speciellt så mycket om karaktären Anja med sitt personlighet då hon är så dömande och hård mot vissa personer, speciellt Miriam för att hon är en människa. Jag vet att hon är uppfostrad till det i sin flock men jag kan ändå inte låta bli att känna avsky mot henne när hon har såna tankar. Jag hoppas däremot att hon ändrar sin attityd efter ett tag hos sin nya familj och börja ändra sina tankar om just människor, speciellt om Miriam. Jag tyckte om Simon däremot trots hans historia med kvinnor, han inser till slut att han vill vara med Anja och försöker desperat att få henne att visa sina känslor för honom. Jag kunde inte sluta skratta när deras varginstikter kom igång när de träffades efter Anjas flykt från sin brors flock, när de insåg att de inte kunde låta bli varandra och hur jobbigt det var att vara i samma rum. Det bjöds på många skratt kan jag säga. 
 
Jag älskade den här boken lika mycket som den första. Att få läsa om två personer med olika personligheter, kaxiga Simon som retar den tuffa Anja och Anja som blir frustrerad över sina känslor för Simon ger verkligen en kittlande och härlig blandning med spänning och humor. Jag tyckte att det var så enkelt att komma in i berättelsen för det gav verkligen den där upplevelsen i boken som bjöd på många skratt och leenden. Jag är verkligen imponerad över Sara har levererat två riktigt bra böcker så jag ser väldigt fram emot en tredje bok att få läsa så man kan få fortsätta läsa om Jonathan, Miriam, Simon och Anja. 
 
Stort tack till Sara Dalengren för recensionsexemplar! 
 
Jag ger boken ¨Varghamn¨ av Sara Dalengren betyg fem av fem  
 
Boken finns att köpa hos Adlibris och Bokus 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela